ylvas-blogg

Alla inlägg under september 2010

Av Ylva Gyllenhammar - 28 september 2010 21:58

Klippt gräs och besökt mitt " svampställe " som inte innehöll en enda svamp.  

Av Ylva Gyllenhammar - 25 september 2010 21:30

För alla som känner till min släkt vet vem Jan min systerson frånGöteborg är och vi har på sista åren inte haft så mycket kontakt fast vi tänkt så mycket på varandra och ikväll ringde han mej från sin bror Mikael i Lidköping ,det var jätteroligt !!!!!!!!!!  

Av Ylva Gyllenhammar - 24 september 2010 10:34

Men för min del innebär helgen att jag ska arbeta så ni får en liten gåta att lösa ,var fikade jag häromdagen??  

Av Ylva Gyllenhammar - 18 september 2010 20:30

Ja då har vi träffats över en bit mat , det blev örtmarinerad lammstek och till efterätt en enkel marängtårta med passionfrukt och färska blåbär.     

Av Ylva Gyllenhammar - 14 september 2010 10:55

Välkomna på Grekisk afton på lördag kväll kl 18.00.om det passar er annars får      ni höra av er .

Av Ylva Gyllenhammar - 11 september 2010 10:12

Fredagskvällen blev en myskväll med barnoch barnbarn ,endast Alexander fattas ,men han fick ta del av festen med en matlåda som Fredrik skjutsade ner till hans arbetsplats på valltorken där han som så många i släkten Gyllenhammar har sitt första sommarjobb.     

Av Ylva Gyllenhammar - 9 september 2010 22:08

Min födelsedag ! Tyvärr jobbar jag så vi firar med barn och barnbarn imorron kväll (Fredag) Men jag tänkte vi skulle ha en liten "Grekisk Afton " med Sören och Siv framöver när det kan passa ,det börjar bli tradition!!  

Av Ylva Gyllenhammar - 5 september 2010 21:26

HUSBYFJÖL,nu har jag besökt marknaden och har även taget en liten cykeltur till skogen inte kan jag skryta med så fina svampar som brorsan ,men det blev var sin varm macka .     

Ovido - Quiz & Flashcards